Kaarten met geluid kun je op diverse manieren als mailing inzetten. Je hebt geluidsmodules die via trek-, licht- of drukmechanisme geactiveerd worden. De creatieve mogelijkheden om met geluid met direct mail te werken zijn oneindig. Sinds kort kunnen zelfs mailingen voorzien worden van videodisplays waar commercials via beeld en geluid de boodschap aan de klant overbrengen. Of zelfs een 1 op 1 kaart die de klant met naam en toenaam toespreekt (of zingt… be creative). Dat is dus horen, zien én reageren.
Aantallen, geluidsduur en -fragmenten
Geluidskaarten zijn er vanaf 50 exemplaren met een geluidsduur van 5 tot 240 seconden. Dat kan in een 3 of 4 luik kaart, in een doosje of in foam. De geluidskaart kaart kan digitaal gedrukt worden in folie envelop (zie voorbeelden Volkswagen Bank en Pearle) of niet gepersonaliseerd. Die kaart wordt dan in een envelop verzonden. Geluidsfragment kun je zelf aanleveren of door ons laten maken op basis van jouw wensen.
Losse modules zelf inbouwen
Vanaf 100 stuks kun je al je eigen losse modules bestellen die je dan zelf kunt inbouwen in een kaart of verpakking (cadeaubox bv.).
Voordat de landelijke campagne van Nefit op RTV en social media uitgerold werd, ontvingen duizenden Nefit dealers een vooraankondiging van de ATL campagne via een grote vierkante 4 luik geluidskaart. In een tijdsbestek van 4 weken werden de modules, kaarten, enveloppen en inserts geproduceerd, gepersonaliseerd, fulfild en ter post bezorgd. Bij het openen van de kaart hoorde de dealer de commercial die tijdens de campagne gebruikt werd. Opdrachtgever: Noordwest 12.
Klik op de afbeelding voor het geluidsfragment.
Voor Pearle ontwikkelden we een mailing met geluid. 175.000 mailpacks (een digitaal gedrukte en geadresseerde kaart met geluid in transparante envelop) vonden hun weg naar de brievenbus om de Sale van start te laten gaan.
Klik op de afbeelding voor het geluidsfragment.
Voor Kerk in Aktie verzorgden we een geluidsmailing om een project in Indonesië onder de aandacht te brengen. Naast de kaart werd een begeleidend schrijven in de envelop toegevoegd. Concept & design: IDD.
Klik op de afbeelding voor het geluidsfragment.
Volkswagen Bank koos voor de geluidskaart als vooraankondiging voor de introductie van de FI Cup, een verkooprace voor topverkopers in de financiële dienstverlening. De kaart werd digitaal gedrukt en gepersonaliseerd (naw en aanhef) en als selfmailer in een transparante envelop ter post bezorgd.
Euromobil zette de geluidskaart in om bezoekers naar hun stand op de AutoRAI te trekken. Klanten die de stand bezochten ontvingen een gimmick waar muziek in zat.
Klik op de afbeelding voor het geluidsfragment.